sábado, octubre 13, 2007

BICING A BARCELONA / BICING EN BARCELONA









CATALÀ: Avui, dissabte, he estrenat el servei de Bicing. He fet un breu trajecte d'anada i tornada des de Còrsega/Rambla de Catalunya fins a la Plaça Francesc Macià. El trajecte discorre per la Diagonal i, encara que alguns viannants despistats envaeixen el carril bici, l'experiència ha estat satisfactòria. Encara és aviat per jutjar aquest sistema. Caldrà confiar que la nova normativa de tràfic es vagi respectant progressivament i que tots els usuaris dels diferents sistemes de locomoció ens respectem mútuament. El clima i el relleu dels carrers de Barcelona són propicis per a que un bon nombre d'usuaris deixin de contaminar i que s' ompli de sorolls la ciutat.

El passat 22 de març es va inaugurar aquest nou sistema de transport públic: el Bicing. És molt senzill: una vegada et dones d'alta pots agafar una bicicleta a les 100 estacions ja disponibles; si la tornes abans de 30 minuts a una altra estació, el trajecte et sortirà gratis i si no pagaràs 0,30 € per cada mitja hora addicional fins un màxim de dues hores. La majoria d'estacions Bicing són a prop dels accessos del metro, del tren i dels aparcaments públics. El servei serà operatiu els 365 dies de l'any de 5 a 24 h. Divendres i dissabtes funciona 24 h.

El sistema està pensat per a que utilitzis la bicicleta només per als teus desplaçaments, i quan arribis a teu destí pugui estar disponible per a un altre usuari.

El cost anual del Bicing a Barcelona és de 24 euros a l'any, encara que hi hagi hagut una promoció especial fins el passat 6 de juliol que només costava 6 euros. El sistema està funcionant bastant bé i en poc més de 5 mesos ja ha superat els 90.000 abonats, fins i tot en algunes parades les bicicletes solen esgotar-se ràpidament. L'èxit ha desbordat totes les previsions i l'Ajuntament ha promès doblar els recursos previstos en breu temps.

Les bicicletes (vermelles i blanques igual que els autobusos urbans) estan bastant bé: tenen 3 marxes, un petit portaequipatges i sistema automàtic d'il·luminació nocturna.

CASTELLANO: Hoy, sábado, he estrenado el servicio de Bicing. He hecho un breve trayecto de ida y vuelta desde Córsega/Rambla de Catalunya hasta la Plaça Francesc Macià. El trayecto discurre por la Diagonal y, aunque algunos peatones despistados invaden el carril bici, la experiencia ha sido satisfactoria. Todavía es pronto para juzgar este sistema. Habrá que confiar en que la nueva normativa de tráfico se vaya respetando progresivamente y que todos los usuarios de los distintos sistemas de locomoción nos respetemos mutuamente. El clima y el relieve de las calles de Barcelona son propicios para que un buen número de usuarios dejen de contaminar y llenar de ruidos la ciudad.

El pasado 22 de marzo se inauguro este nuevo sistema de transporte público: el Bicing. Es muy sencillo: una vez de te das de alta puedes coger una bicicleta en las 100 estaciones ya disponibles; si la devuelves antes de 30 minutos a otra estación, el trayecto te saldrá gratis y si no pagarás 0,30 € por cada media hora adicional hasta un máximo de dos horas. La mayoría de estaciones Bicing están cerca de los accesos del metro, del tren y de los aparcamientos públicos. El servicio estará operativo los 365 días del año de 5 a 24 h. Viernes y sábados funciona 24 h.

El sistema está pensado para que uses la bicicleta sólo para tus desplazamientos, y en cuanto llegues a tu destino pueda estar disponible para otro usuario.

El coste anual del Bicing en Barcelona es de 24 euros año, aunque ha habido una promoción especial hasta el pasado 6 de julio que sólo costaba 6 euros. El sistema está funcionando bastante bien y en poco más de 5 meses ya ha superado los 90.000 abonados, incluso en algunas paradas las bicicletas suelen agotarse rápidamente. El éxito ha desbordado todas las previsiones y el Ayuntamiento ha prometido doblar los recursos previstos en breve tiempo.

Las bicicletas (rojas y blancas igual que los autobuses urbanos) están bastante bien: tienen 3 marchas, un pequeño portabultos y sistema automático de iluminación nocturna.

NOTA: La versión catalana está sin corregir. Pido disculpas por los errores cometidos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

HIKIKOMORI: EL SÍNDROME DE LA RETIRADA SOCIAL

Supongo que todos los países tienen alguna que otra peculiaridad. Japón destaca por distinguirse de los demás países por la característica d...

VANESSA INCONTRADA: Hija de padre italiano y madre española: Nacida en Barcelona. Rostro del Año

VANESSA INCONTRADA: Hija de padre italiano y madre española: Nacida en Barcelona. Rostro del Año
LLEGAR HASTA EL FINAL TIENE PREMIO

De ANGIE para LUIS ANTONIO

"Haikuquero es
el beso que se entrega
cuando hay querer".